求人情報

ハワイアン航空

掲載期間:2025年01月30日~2025年02月26日

企業PR

創設95年目を迎えたハワイアン航空は、ハワイで最大かつもっとも歴史の長い航空会社です。ハワイ州の島間は 1日 約150便を運航、米国本土へは16都市へハワイから直行便を運航しています。国際線は日本、アメリカ領サモア、オーストラリア、クック諸島、ニュージーランド、韓国、タヒチとハワイ間にて直行便を運航しています。 米国旅行誌「コンデナスト・トラベラー」、および「トリップ・アドバイザー」の消費者調査においても、ハワイに就航する米国航空会社のトップにランキングされています。2022年には、「フォーブス」誌でハワイ州内のトップ雇用主として選ばれ、「トラベル+レジャー」誌の「2022 World's Best」において、米国No.1の航空会社として2年連続トップに輝いています。また、ハワイアン航空は、米運輸省による米航空業界ランキングにおいて、18年連続(2004年~2021年)で定時運航率1位でした。 ハワイアン航空は、アラスカ航空グループ (NYSE:ALK)の子会社です。

  • 会社名

    ハワイアン航空

  • 募集職種

    Duty Manager Haneda

  • 業種

    航空会社

  • 仕事概要

    * Provide counseling, discipline, support, and advocacy for all airport operations staff and identify and propose solutions to challenges facing front-line employees.
    *Ensure airport operations functions operate at maximum productivity and efficiency and that airport operations tools
    * Manage relationships with other Operations Managers, with supervisors in other company divisions, and with airport staff to ensure successful coordination of day-to-day airport operations work.
    * Manage daily planning and scheduling of people, equipment, and resources and resolve questions and conflicts; set and communicate approach for resolving large-scale irregular operations, such as delayed flights, severe weather, natural disasters, etc.
    * Communicate to all front-line employees and ensure they maintain working knowledge of policies, procedures, and service standards as well as the use of standard tools and systems; ensures policies and procedures are adhered to and enforced while maintaining the highest level of safety and customer service standards.
    * Coordinate with regulatory training requirements for Airport Operations employees.
    * Serve as an escalation point of contact in matters where additional customer service or intervention is required; maintain a professional relationship with HA customers including travel agents, assist direct sales and customers with special needs.
    * Assist with management coverage in other locations as needed.
    * Provide support to charter operation.
    * Other duties as assigned by General Manager.

  • 雇用形態

    正社員

  • 仕事内容

    上記仕事概要に準ずる

  • 職種

    管理職

  • 勤務地

    主に羽田空港

  • 勤務時間

    主なシフト時間:13:30-22:00
    航空機運航時間により変更有り

  • 給与

    経験を考慮した当社規定による

  • 待遇・福利厚生

    交通費支給
    社会保険完備(厚生年金、健康保険、雇用保険、労災保険)

  • 休日

    週休二日制(休日はシフト予定表により指定)
    ※1ヶ月単位の変形労働時間制に基づくシフト制
    ・祝祭日、会社の休日は、その休日数と同数がシフト予定表に指定され、取得可能
    ※勤続年数に応じて社内規定で定められた日数の有給休暇あり

  • 応募条件

    * High school diploma or equivalent.
    * Eligible to live and work in Japan.
    * Good command of English and Japanese (written and verbal).
    * Excellent communication skills (written and verbal).
    * Minimum of 1 year of airline operations supervisory experience or 3 years in a related field.
    * Experience with project development and management.
    * Working knowledge of airline policies and procedures as well as airport procedures.
    * Able to manage multiple projects.
    * Computer literate (Word, Excel, Access, Outlook, Airline * Passenger Service System).
    * Must demonstrate initiative, be self-motivated with high energy.
    * Able to build teams with employees and vendor staff and possess excellent interpersonal skills.
    * Able to work with all levels of employees across all disciplines.
    * Possess and demonstrate mutual respect, personal integrity, and honesty.
    * Detail oriented; flexible and adapts well to change.
    * Able to work varied hours and shifts; able to travel with little notice.

  • 応募方法

    当社サイトより応募下さい

    https://www.hawaiianairlines.com/careers

  • 連絡先

    上記URLよりご応募下さい

  • 人事担当者名

    本社ホノルルHR担当者

会社概要

  • 会社名

    ハワイアン航空

  • 支店名

    羽田空港支店空港業務部

  • 代表者名

    Joe Sprague

  • 住所

    〒1440041
    東京都大田区羽田空港2-6-5
    第3ターミナルビル

  • 設立年月日

    1929年11月

  • 資本金

    米ドル241,781,808

  • 従業員数

    6600

  • 売上高

    米ドル663,148,000